Powered by Cincopa

...

Tuesday 2 October 2012

Minat Novel Tak..???

Assalamualaikum hai...

Di keboringan ini sementara nak tunggu mata ngant0k., maybe jap lagi nak sambung baca novel.. tajuk dia "Hati Bila Cinta" (yang aku beli sebelum2 ni cuma x baca lagi je..) Erm.. oklah citer dia takat ni and aku suka la sebab ada adegan gaduh2..hehe

"Actually aku bukannya suka sangat baca novel sebelum ni.. tapi sekarang ni boleh la cikit2, tengok pada penceritaan and gaya penulisan. kalau ada lawak2 sengal2 + sedih cikit tu aku baca la..kuikuikui"


Agak boleh dikira la novel yang aku dah baca tp x ingat la bpe.. haa ada novel yang aku baca tahun lepas kawan aku punya.. tajuk dia "Doktor Cinta" .. dup dap dup dap.. alamak bunyi jantung kt stetoskop haha.. 

Kawan2 aku cuba bandingkan novel ni dengan novel "MAID".. setengah dari kitorang pilih Doktor Cinta lagi best and the rest pilih Maid lagi best.. and aku pilih Doktor Cinta.

Sebab apa aku pilih Dr Cinta.. bagi aku, dua2 tu oklah boleh duduk sama taraf cuma kalau aku disuruh baca sekali lagi salah satu buku tu.., aku akan pilih Dr Cinta. dua2 lawak cuma Dr Cinta tu, tahap kesengalan heroin dia lebih ckit..loyar buruk hihihi.. perangai heroin tu ada sedikit la SAMA DENGAN AKU!.. cikit jela.. contohnye :-


  • Suka loyar buruk., 
  • Berangan tu rasanya dia lagi kuat berangan., 
  • watak dia x pkai tudung pun awal2 citer tapi jenis yang pandai jaga maruah x berpegangan dengan org laki., aku pun bukan la warak tapi xdelah pegang tangan laki kecuali yg x disengajakan laa., 
  • Dia jenis yang x menunjukkan air mata depan orang and pandai menyebunyikan kesedihan 
  • Suka lari bila cakap pasal kahwin..err.. 


Almost watak2 dia yg lebih kurang sama ngan aku yg buatkan aku SUKA citer ni..tp x semua watak dia la..lawak tu lawak..memang tiap muka surat buat aku gelak. tapi bila part sedih memang sedih., kesian sangatt.. Maid x sedih sangat.. err aku suka buku sedih2., bila kita baca2 tu, dengan aku2 sekali nangis., eh tp bukan la depan orang kn..malu la saye..(-.-)

for me, Maid tu ada la jgk unsur2 lawak, sedih, geram, sakit hati tu tapi aku rasa biasa la.. Dr Cinta pun ada lawak, sedih, geram, sakit hati tu.. sama jugak macam novel "Cinta Aku Dan Kau" hasil karangan Siti Rosmizah.. beliau kalau tulis novel cukup semua perasa.. sakit hati, sedih complete!. tapi aku lagi suka part sedih la sebab memang menjadi dia punye tulisan tu..menusuk ke jantung jugak la hehe.. cover2.. novel dia satu lagi yang sedih "Andai Itu Takdirnya".. very sad..  she's very talented 

Tapi kebanyakannya berakhir dengan kebahagiaan la.. happy ending la kiranya..





2 comments:

  1. cinta kau dan aku la best!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye best.. sume best..entah nk letak ranking mana.. amik la sume ranking 1..haha

      Delete