Powered by Cincopa

...

Friday 12 October 2012

Ating ku Cayang~





Haa memperkenalkan yang kat atas ni adalah my late cat.. arwah kucing aku.. aku panggil dia "Ating" sebab mak sedara aku selalu panggil kucing dengan paggilan ating.. atau kadang2 boleh paggil dia "Putih" sebab dia putih and besar .. kalau dia hitam kita panggil la hitam.. Oren, Biru, Merah., ikut citarasa la..

Aku mula pelihara Ating start dari sekolah menengah tapi x ingat tingkatan berapa.. aku jumpa dia pun masa pergi umah aku yang baru nak buat kt Kg lain. naik motor je pn.. dia muncul dari semak.. ntah sape punye.. dah dia asyik ikut je aku pun bawak la balik naik motor..

Mula2 pelihara mak aku nak BUANG sebab dia kencing merata.. huhu tapi macamana pun ating masih kami pelihara sampai la dia MENGHEMBUSKAN NAFASNYA yang terakhir masa aku kat poli.. erk macam orang plk..

Dia dah PANDAI kencing berak dalam tandas, dia makan friskies.. kadang2 dia makan jugak nasik dan durian.. Favourite jugak la durian tu bak kata dia.. nasib baik x makan gula2.. 

Aku x bagi dia keluar rumah nanti dia GADUH ngan kucing lain.. dia kalau dah lepas gaduh memang dah xde rupa dah.. dah macam anjing keletihan dah rupanya.. jadi aku la bawak dia keluar keliling umah..DUKUNG dia.. Ating pun naik motor okeyy... duk dalam raga or duk ngan orang belakang cuma dia akan sorokkan muka dari kena angin..

"kadang2 aku pakaikan baju yg mak aku buat tuk dia.. jadi dia xleh lari la sebab susah nk gerak hahaha.. "

Kalau aku lepaskan dia waktu malam, dia akan balik esok pagi nya dan MERAUNG2 depan pintu umah suruh bukak pintu.. dia dah lapar sebab dah semalaman keluar meronda. kalau dia x balik sebelum aku gi sekolah, dia akan tunggu depan tangga umah bila aku balik..

Tapi dia dah MATI lama dh..dah bertahun dah.. sakit tua sebab dia dah tua..dah x larat nak..

No comments:

Post a Comment