Powered by Cincopa

...

Monday 15 October 2012

Nak Konvo Tak?? Taknak...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Nampak gayanya sekarang ni musim konvo.. ramai dak2 yang upload gambar depa konvo.. Kembar aku pun konvo gak..Diploma kejururawatan..dia Kolej Kejururawatan Sg.Petani tapi diorang kena konvo kat Perak la.

So family xde yang pegi sebab mak ayah kat kampung.. yang lain keje sume.. sape suruh buat time ari keje.. tapi dia pegi dengan tunang dia la dan mak ayah tunangnya..

Aku pun pernah konvo masa abis Poli dulu.. tapi xde sorang pun la family aku yang pegi masa tu.. ada gk kawan aku Ying x pegi konvo.. aku ingat MALAS gak nk pegi tu..entah malas la takat nak terima diploma tu je pun.. tapi aku pegi jugak.. sebab aku nk KUMPUL ngan GENG MUNA.. nk amik gambar..dapat satu pun jadi la..


"Daripada aku yang malas nak pegi, last nye aku pulak tukang cari umah sewa.. so yang lain sume family datang la.. kira aku sorang la xde sape datang haha.."

Bila dah tamat acara tu, pakat2 amik gambar la..ujan pulak.. aku berdiri kat dewan tu jelah dulu geng muna ni cari family diorang..pastu amik gambar ngan diorang kejap..

"Ambik gambar pakai kamera diorang la..aku mana ada kamera.. bunga pun orang bagi pinjam je.. ape daa aku ni.. ape pun tadak..haha"

Pastu diorang ilang pegi amik gambar ngan family..so xkan la aku nk berdiri jadi PATUNG kat situ..ujan kot.. aku pegi la duduk kt depan dewan.. aku tengok orang je ke hulu ke hilir.. ingat nk ajak geng muna amik gambar kat backdrop rak buku..tapi x jumpa diorang langsung enset n purse aku ada kat hani..xtau la bpe lama aku tunggu kat situ.. ada dak2 kelas lalu situ tanya mana geng lain.. so diorang ingat masing2 ikut family n ingat aku pun ikut family aku kot.. 

Bila dah berapa lama kat situ., dah hampir kol 7 pun.. aku pun jalan pegi kampus B hantar jubah and balik jalan ke rumah sewa.. fatin ada kat rumah sewa ngan family dia dan yang lain dah balik.. Nadia mesej aku tanya aku.. dia kata dia CARI aku kol 7 tu kt situ.. dia kata dia tau aku sedih xde orang datang.. xpe aiman x kisah pun..

"Aku x sedih family aku x datang sebab MISI utama aku ialah kumpul ngan geng muna.  cuma sedih nye bila aku sesorang duk kat depan dewan macam ANAK ORE XSE bak kata ore kelate.. "

rasa nk nangis x? x la.. cuma entah pada pandangan orang maybe orang akan ingat aku tunggu family aku kat situ.. actually aku tunggu kawan2 aku yang tengah bergambar ngn family diorang.. tapi x jumpa kan rasa macam xde sape cari pun aku kat situ..huhu..agak2 kalau tadah tangan banyak kot orang bagi SEDEKAH.."

Aku wat macam biasa je masa jln balik tu.. xkn nak tunjuk muka sedih...wat muka HAPPY je.. iyelah bak kata kawan2 aku., tengok aku ni muka "xde perasaan".. ok perkataan yang paling aku BENCI dan cukup menggores hati.. kesimpulannya, aku tak rasa pun nanti abis bljr U nak konvo.. takat amik ijazah je.. aku dah amik dah dulu.. so cukuplah..wat ape banyak2 kali..





2 comments:

  1. sedeynyee...bace cerita ety nih....ok2...lps ni kte x ckp dh awok "xde perasaan" kte jnji....jgn gores2 hati lg ye....maaf byk2...hehehe...jgn mrh ye kak long...n pasal konvo ety kena pg jgk...nk amek gmbr jgk...nnty kena edit gmbr plop mcm edit gmbr ying tu...jd..ety kena ade..kte blaja same2...jd konvo pon kena same jgk....WAJIB!!!!

    ReplyDelete
  2. Suha ngn nadia pn xde.. tetap x lengkap..

    ReplyDelete