Powered by Cincopa

...

Sunday 12 February 2017

Kalau suka katakanlah

Assamualaikum..

Sambungan kepada entry sebelum ni, masih berkisah topik yang sama. ok umur aku tahun ni 28 tahun.. di ulangi, 28 tahun hokeyy. belum masuk 30 lagi.. haha ok la tu kn.. kalau aku cakap tahun lepas umur aku 27 kan rasa tua pulak walaupun hakikatnya memang p0nnn... Kembar aku dah kawin 4 tahun tak silap aku. Dah ada anak sorang. Ermm..

Aku pernah katakan pada sorang mamat ni yang selalu duk chat ngan aku.. sebab dia pernah la ajak aku jadi makwe dia. memang beriya sangat dia nak kawin. Nak ikut sunnah Nabi katanya kawin umur 25. Aku pernah la cakap2 aku kalau nak kawin pun tunggu lepas Eni ada anak.  Kenapa tau.. first aku tak boleh nak pikir pasal kawin sebelum ni sebab ada la masalah2 peribadi tu.. Then sebab Eni belum ada anak walaupun dah 3 tahun kawin. So bayangkan kalau aku kawin then aku ada anak dulu. Just better kte tunggu dia ada anak dulu.  Sambil aku teruskan hidup kais pagi makan pagi tu dulu.


Berbalik kepada orang yang disebutkan di atas, dia rasanya sama umur la kot ngan aku. Dia orang terengganu.  Kalau diikutkan dia ok je sebenarnya. walaupun aku selalu je dok marah dia.  Macam yang aku pernah cakap aku memang suka marah orang laki yang chat ngan aku.  Pada aku, biarlah orang kenal aku sebagai seorang yang keras hati.  Sebab kalau bajet ayu pun lama2 klu dah jadi singa kita xtau camane penerimaan orang tu. so kalau dia nak terkejut ke., baik dia terkejut awal2..hahaha

Tapi kalau aku marah orang yang chat ngan aku pun bukannya aku maki dia pun.. aku cuma berkeras hati je.. itu pun bila orang tu bagi emoji yang over atau pun bila orang tu panggil dengan panggilan yang tak sesuai bagi aku yang bukan makwe dia ni. jadi jika tidak menjaga batas tu aku tukar la jd raksasa.grrrr..


Lagi pun aku suka marah diorang sbb aku nak tau kalau dia betul serius boleh ke dia bertahan kena marah ngan aku.  Sebab ada yang bila aku berkeras hati tanak bagi no phone setelah dimintak berkali2 diorang akan sentap pastu block aku. jadi aku x kisah. Maknanya orang tu jenis yang agak memaksa. x sume benda yang kita nak kita leh dapat on da spot. tapi mamat yang aku ceritakan di atas ok dia x paksa walupun bertahun dia mintak.

Dan perlu mereka tahu walaupun aku suka marah tapi hakikatnya kalau depan2 aku bukanlah seorang yang suka marah. orang je yang suka marah aku. kalau depan2 aku diam seribu bahasa.. sama la macam bos aku or kawan opis aku marah aku diam je.

ok berbalik kepada citer mamat yang kat atas tu aku agak keberatan untuk kata ya sebab family dia jenis yang warak. family aku ni termasuk aku la bukan la nak kata sosial tapi kami biasa2 je. kami tak terlalu sosial tapi kami tak warak.  Means aku ni bukan la jenis yang pakai tudung setiap masa.  di luar memang bertudung tapi di kawasan rumah takde la sangat. Jadi nye untuk bergandingan tu kita xtau apa pandangan mereka pada kita. Memang terkadang aku rasa perlu pilih dia untuk dapat tegur mana yang kurang dan mudah sebagai rujukan.

Lagi pula aku suka dengan minat dia.  Dia minat ternak binatang dan bercucuk tanam sampai dia berenti keje ternak kambing.  Aku pun ada cita2 nak ternak binatang bagai tapi tu la xde tanah.. takkan nk guna tanah orang.

Dia x pandai masak sangat tapi dia cuba gak la nak masak singgang  bagai..  Bagi aku memang aku tak mencari orang laki yang hebat masak aku cuma nak laki yang suka makan, rajin masak atau pun at least tau masak.  sebab kalau dia hebat masak mau nye dia duk komplen aje ape yang aku masak. aku memang suka masak tapi aku x suka test rasa dia.. dalam erti kata lain masin ke tawar ke aku peduli ape makan jela. orang dah masak.

Dia bukanlah jenis yang cepat reply mesej. terkadang lambat nk reply.  tapi xleh nak cakap dia jugak sebab aku pun jenis yang lambat jugak.  Aku ni suka laki yang kelakar sebab aku suka gelak.  Aku sendiri pun suka wat lawak.  Tapi dia pulak xde la suka wat lawak sangat. Aku dalam setiap percakapan aku tu kalau boleh aku nak selitkan dengan unsur lawak. sebab aku tak suka serius. tu pasal la masa sekolah kawan aku gelar aku badut. sampai tengok muka aku pun depa nak gelak. tapi perbuatan tu memang buat aku tersinggung.sumpah,



Apa2 pun dia dah kawin dah pun. Isteri dia memang warak. pakai purdah lagi. sesuai la untuk dia.  much better than me, kitorang pn dah lama x chat walaupun ada je dalam media sosial tu tiap masa.

No comments:

Post a Comment