Powered by Cincopa

...

Thursday 9 February 2017

1 tahun pengalaman di Megan

Assalamualaikum

Selepas dekat setahun x belek benda ni baru la ni nk menulis balik.. tiada apa2 update terbaru yang boleh dikongsikan.  semua benda masih sama. jika ada perubahan pun sedikit cuma.. bersyukur la..

Kalau daripada posting yang sebelum ini yang pasti aku masih lagi di Megan Pasifika, Alhamdulillah.  Walaupun start dari aku masuk lagi dah berbelas orang kuar masuk.. bukan sebab aku tau.. tapi sebab ape.. mana aku tau.. biasa la kebanyakan staff yang berenti tidak lain sebabnya ialah bos mereka. ok itu saje la. hihi xnak cakap lebih.  ðŸ‘€

Pelik kan sebengap2 aku ni masih lagi kekal kat situ.. patutnya kalau yang sepesen aku ni dah lama dah kena sepak keluar.  1 jela.. sebab aku x buat drawing and aku bukan dari bidang ID. jadi aku xde la 'kena marah' sangat ngan bos2. walaupun pernah je kena.. heh kau pikir kau siapa, kau pikir kau raja , tak kena marah.. kena la.. eleh,, 😫

Teruk sangat ke kena marah tuu?? daripada permerhatian aku yang suka menyebok ni siapa saja boleh sentap time kena marah tu.  tambah-tambah lagi bila dia punya sound tu ala2 nak bedebat kat parlimen.  Time aku pulak biasa je kena marah.. Bukan marah tapi tegur. Tapi teguran yang menyentuh sensitiviti sampai rasa nak menitis ayaq mata 😢. iyelah dah apa yang aku buat tu x setaraf dengan freelancer lain yang jauh lebih hebat.. aku buat view salah.. aku x pandai photoshop bagai.. aku mengharapkan si wan saje.. bla bla bla..

walaupun nak je aku bangkang kata view tu atas persetujuan wan, apa yang diubah tu atas arahan dia sebelum ini yang dia sendiri pun x ingat.. photoshop aku dah tau buat dan kebanyakannya aku edit sendiri tanpa bantuan wan pun. tapi dia dah cakap based on pemerhatian dia so better we just keep silent 😶. hadam pelan2.  #sentap. Tapi sebab aku ni xsuka nangis depan orang kan, jadi memang control baik punye ayaq mata dari jatuh. malu la kalau orang tengok. aku ni kental pe.. hati besi. eleh.. 💪

Tapi sekarang ni aku dah belajar sketchup.. drawing yang basic, just sebagai backup. tapi kalau dia tanya aku tak ngaku aku kata aku x pandai je.





 





itu antara 3d yang aku pernah buat sepanjang keje kat cini la.  kalau autocad dan sketchup aku ada jugak belajar dari youtube tapi yela klu x paham bukan boleh tanya direct.. so sementara baru2 ni si shazwan sempat bekerja kat Megan walaupun hanya sebulan, tapi sempat la aku belajar dengan dia.. and dia dah berenti dah pun. ok lah sebab dia akan jawab and cuba explain setiap pertanyaan bodoh aku yang noob ni walaupun kekadang aku tanya benda sama berkali2 sebab x ingat.





No comments:

Post a Comment