Powered by Cincopa

...

Saturday 12 April 2014

Terkenang di masa duluu~

Assalamualaikum

Dalam keboringan malam menunggu mata ni terlelap, rasa nak conteng lagi kat sini.. baru je semalam conteng dah nak conteng balik.. ok2 xpe ini diari.. DiariCapricorn.. makanya namanya diari itu biasa ditulis tiap hari.. nah ini kira boleh la ni..

Ok berbalik kepada tajuk kat atas tu, kebanyakan kita pasti ada waktunya bila mana kita dengar sesuatu lagu tu kita akan terimbau dengan sesuatu kenangan atau situasi yang pernah kita alami.. Contoh macam orang2 tua sekarang la bila dengar klasik.fm "Menggamit kenangan" .. kompem akan teringat zaman diorang muda2 dulu.. kann?

Tapi kadang2 kita pun mungkin ada kenangan yang masih baru yang terselindung di balik sesebuah lagu.. macam orang bercinta la kononnya si lelaki tuju lagu tu kat si pompuan tu makanya bila diorang dengar balik lagu tu memori tu akan berpusat pada situasi tu.. automatik.. xde teringat benda lain dah kecuali situasi tu je..

Haa ia jadi magnet gitu.. macam aku jugak contohnya aku kalau dengar azan yang lain sikit bunyinya ala-ala klasik gitu.. lain sikit.. macam Marrybrown.. "Ada kelainannya".. haha.. azan tu dari atok sedara aku yang umahnya depan rumah aku..rumah lama..sebelah umah aku kan masjid.. dia punya azan tu lain sikit. tapi sekarang aku dah lupa camane lenggoknye.. bila dengar lenggok azan macam tu aku ngan eni akan teringat yang waktu tu waktu maghrib.. atok sedara aku azan kt masjid.. time tu bilik air tu lampu nya mentol warna oren.. kaklong aku tengah basuh baju.. aku ngan eni duk main air la.. time tu kanak2 rebina..tadika gitu je.. haa xde ingat situasi lain dah melainkan yang tu je..

kalau nak diceritakan kenagan pada zaman kecik2 dulu memang banyak.. tapi sume tu aku dah masukkan dalam diari cuma bukan di sini.. haa banyak kan diari aku..diaricapricorn, diari sendiri, diari cilik, diari muna.. haha itu sume coretan kenangan..

Kalau diberi peluang aku nak balik semula ke zaman dahulu.. waktu kecik.. tapi bukan zaman sekolah.. zaman sekolah aku tak suka.. aku cuma mahu balik ke waktu dulu.. penat dengan semua masalah sekarang.. andai dapat kuundurkan putaran dunia.. ingin kuulang semula... erk sudah2 xpayah nyanyi.. cukup kukatakan aku rindu waktu dahulu.. i miss that momment... really....urmmmm...



kat atas ni masa kami kecik.. aku sendiri pun xtau yang mana satu aku.. hikhikhik

No comments:

Post a Comment