Powered by Cincopa

...

Sunday 7 January 2018

Pegakhiran tahun 2018 bagi megan~~

Assalamualaikum..

Macam yang pernah aku ceritakan dalam entri sebelum ni kan boss aku selalu marah aku.. kejap2 nak marah..kejap2 nak marah.. tak jawab kena marah., jawab pn kena marah., tanya kena marah.,x tanya pun kena marah..pokok nya marah la....

Lepas tu kan...kan... masuk la lagi staf-staf baru untuk bahagian site, IT and tak lupa juga bahagian ID. Jadi untuk bahagian ID ni ada la si Melissa dengan si Faiez.. Melissa sebagai ID faiez pulak sebagai 3D visualizer.. macam aku la.. cuma dia bagus dari aku sikit la kot sebab dia dah lama kerja and dia tahu autocad.. tu yang advance nye dia.. aku ni kalau tau autocad baru la senang sikit nak cari kerja lain.. eh tapi aku tau la jugak bukan xtau langsung.. cuma kira aku ni budak tadika la..



Nak dijadikan cerita pada awalnya memang boss aku tu biasa saja.. tapi memang kalau dia x suka ngan idea bebudak ID ni dia cakap je. dan kadang2 dia cakap 'B' walaupun semalam dia cakap 'A'.. Itu perkara biasa bagi aku,wan, ngan sophie yang dah lama duk bawah dia.  TAPI.. melissa ni tegas ckit.. dia dah cakap kt kitorang kalau murphy tak suka ngan idea tu walaupun tak ada salahnya dgn idea tu memang dia akan bangkang balik..

Makanya... pada suatu hari.. sang kancil pun mencari idea untuk menipu buaya.. eh hihihi..  pertandingan bercerita sangatt.. murphy pun panggil melissa untuk  discuss pasal projek hotel Summit yang dekat Subang tu. bila murphy x setuju dengan design yang melissa buat dia cakap la.. bila dia cakap je xpe la kot cuma maybe sebab dia ada menyebut something yang x patut disebut makanya aku dengar la melissa sebut "if u think that i'm not suit to work here then let me go la!.." terus aku toleh ke arah bilik murphy yang sebelah aku je tu. pastu pandang ngan ekor mata jela xkan nak toleh tengok je kan..menyebok pulak..

Jadi dan2 la murphy mintak maaf ngan melissa.. u know murphy xkan lepaskan melissa coz melissa ada experience..dia senior.. maka bermula dari itu la aku tengok murphy ni macam lain macam haha,, every time dia x setuju dengan idea ID dia akan cakap berlapik sikit.. what can i say cara nye seperti nampak berhati2.. lepas tu tiap masa nak gelak je,. klu dulu dia stress buat kerja ada masanya nampak seperti dia mengamuk sorang2 dalam bilik dia tapi xde la sampai campak2 barang,, tapi skang ni ada bunyi jugak tapi bunyi happy.. siap keje dia tu pun dia happy..


Bagus tu memang la bagus..ada perubahan nya.. aku cakap kt melissa ngan faiez.. murphy ni dh lain dh Mel.. sejak u sound dia aritu dia dh nampak ok.. mungkin selepas kena sound tu saluran akupuntur dia dah terbukak..klu tidak... oooo... pastu faiez pulak menyokong apa yang aku cakap..betul Mel.. dulu asal dia cakap ngan eti je nak marah,,. alamak.. aku ingat aku sorang je perasan dia selalu marah aku,, klu dah faiez pun cakap macam tu nampak nye memang jelas la kat mata orang lain aku selalu kena marah,. hihi.. tapi dia punya suka gelak tu sampai aku rasa dia dah macam tak betul hahaha.. xpelah biarlah dia..

So untuk pengakhiran 2017 ni Rizz sebagai otai dalam megan tu yang mana dah bekerja selama 5 tahun atau dalam bahasa lain sudah 5 tahun bertahan dalam tu..haa akhirnya dia pun dah bertukar kerja,.pergi meninggalkan Megan. Farah pun dah pergi dari Megan setelah 3 bulan di situ. Jujur  aku katakan nasib baik masih ada kak ekin sebagai otai kat situ. andai kata kak ekin pun keluar dari megan seolah seperti kami tiada kakak yang bertindak menjaga adik2nya.

Dan kalau ditanya bila pulak aku akan keluar dari situ..jawapannya selagi masih ada kak ekin..ada wan dan sophie.. atau pun..bila aku dah nak kawin..aku berenti la..haha.. jadi dari statistik yang telah aku buat selama 2 tahun keberadaan ak kt megan tu aku kira dari januari  2016 sehingga disember 2017 la..lebih kurang 28 orang telah masuk dan pergi dari megan..omg..

Untuk masa sekarang masih berbaki 10 orang staff kat situ tidak termasuk incik2 boss.. sume masih biasa..suka ngumpat boss haha.. yang paling berdrama  kalau bab citer pasal boss time masuk opis tu melissa la. kalau sophie xde dia akan bawak bekal dia xkan kuar makan dengan murphy. pastu faiez tukang tokok tambah sebab diorang je yg paling awal smpai opis. faiez ni orang klate jugak sebab tu aku potpet2 ngan dia kot loghat kitorang je. tapi dia dah lama x duk klate dia kawin orang cini mak ayah dia pulak dah duk perak.




Tapi tu la aku lagi senang cakap ngan faiez sbb ktorang sama negeri cakap loghat sendiri la. Ngan wan xde la nk potpet2 sangat walaupun ok je. sebenarnya ok je cuma aku ni tak cakap ngan orang yang lebih kurang sebaya aku ni dengan bahasakan 'aku'.. kalau orang tu lagi tua memang la ku bahasakan saya. tapi bila dah orang tu start bahasakan dirinya 'aku'..'ko'.. jadi aku pun xtau nak bahasakan diri macamana,. tu yang aku jarang cakap..kalau cakap pun straight je xde nk bahasakan diri ape,.kalau faiez tu ore klate aku bhsakan 'kito' la..no hal.. mcm wan tu dia bahasakan 'aku'..'ko'.. jadi aku mcm jarang nk communicate. plus dia tu klu mcm faiez buat lambat ckit dia xde nak marah pun..klu aku wat lambat kang perli aku la dh setahun buat x siap lagi.. kalau cakap ngan sophie ngan melissa ngan orang lain bahasakan nama.. kalau cakap dengan aku ni nk suh dia bahasakan nama?? lambattt lagi...hahaha..dah macam gaya sherry.. ko tunggu tengok kalau ada pompuan cantik yang sebaya dia masuk kje kt ctu kan ape dia nak bahasakan diri nanti.. hahaha aduss macam nk tengok maharaja lawak pulak ni...kakaka

oklah malas la nak tulis panjang2..walaupun dah panjang.. sebab nanti nk tulis lagi..hhaaha..chow..assalamualaikum..

5 comments:

  1. Assalamualaikum...macamana nak berhubung ye...ada perkara nak tanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..ye nk tnya ape ye? bleh add kt fb Nur azianti pn boleh..

      https://www.facebook.com/nur.azianti.9

      Delete
    2. Nur azianti yang mana kot salah orang lain lak

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. betul dah tu awk ada add dh. tp nk tnya ape.

      Delete